09123688189
  • 2

سایبان پاسیو

نویسنده : سایه سازان آوید | تاریخ نوشته : 1400/9/5 13:48:16

پاسیو به انگلیسی Patio در واقع همان حیاط خلوت و یا یک گلخانه درون ساختمانی است که فضای دلنشینی را ایجاد می‌کند. از نظر لغوی در فرهنگ ما، پاسیو (Patio) چندین معنا دارد. ریشه کلمه پاسیو (Patio) از یک اصطلاح فرانسوی به معنی نورخان می آید و همین موضوع باعث می‌شود که بسیاری از افراد گمان کنند طراحی پاسیو در خانه‌ها و ویلاها، نشانی از ورود طراحی غرب به ساختمان‌سازی ایران است. از گذشته مردم به این فکر بودند که برای خانه‌های خود یک حیاط خلوت کوچک داشته باشند که برای استراحت، غذا خوردن، میل کردن عصرانه و... بتوانند به این حیاط بروند. اما مهم‌ ترین ویژگی چنین فضایی، نورگیر بودن آن بود به گونه که هم روشنایی زیادی داشته و هم اینکه بتوان گیاهان مختلف را در آن کشت نمود. لازم به ذکر است که پاسیو می تواند در وسط خانه و یا کنار خانه باشد که در صورتی که در وسط خانه باشد ما به آن نورگیر و در صورتی که در کنار خانه باشد به آن حیاط می گوییم.

پاسیو در واقع همان حیاط خلوت و یا یک گلخانه درون ساختمانی است که فضای دلنشینی را ایجاد می‌کند. از نظر لغوی در فرهنگ ما، پاسیو (Patio) چندین معنا دارد. در زمان طراحی پاسیو برای ویلای شمال لازم است بدانید که این فضا، جزء زیربنای ساختمان به حساب می‌آید و در واقع چسبیده به محل مسکونی است.

سایبان پاسیو

 

تفاوت پاسیو با حیاط خلوت

 

به طور خلاصه، به فضایی مسقف که در داخل ساختمان قرار دارد، حیاط محصور گفته می‌شود. این فضا تنها به هدف نورگیری استفاده می‌شود و ماهیت سرگرمی یا محیطی برای استراحت را در خود ندارد.

حیاط خلوت دارای سقف شفاف نیست و در اکثر موارد اصلاً سقفی ندارد! حیاط خلوت در اصل فضایی است که در قسمت پشتی خانه قرار دارد. معمولاً درب ورودی ندارد و گاهی اوقات می‌تواند بسیار بزرگ باشد.

پاسیو هم می‌تواند در بخش انتهایی و هم در وسط منزل طراحی شود. در حیاط خلوت به دلیل ابعاد بیشتر می‌توان درختان میوه و تزیینی بزرگ کاشت اما در حیاط محصور از گل و درختان گلدانی استفاده می‌شود. زیرا یک فضای بسته است و امکان رشد و بلند شدن زیاد درختان در آن وجود ندارد.

 

پوشش سقف پاسیو

پوشش سقف پاسیو از موارد مهم در دکوراسیون و طراحی واحدهای مسکونی همکف و چندطبقه است. انواع پوشش سقف شامل فایبرگلاس، مات و شفاف، پلی‌کربنات و همچنین پوشش حبابی نورگیر است. هریک از این موارد دارای ویژگی‌های متفاوتی هستند که می‌توانند در محیط ‌های مختلف مورد استفاده قرار گیرند.

 

سایبان پاسیو

سایبان پاسیو در دومدل ثابت و برقی موجود است که در مدل برقی تنها با یک دکمه می توانید تیغه های سقف را زاویه بدهید تا در معرض تابش نور خورشید قرار نگیرید یا پوشش تراس خود را به یک فضای که کاملاً پوشیده اید تغییر دهید تا در یک هوایی خیلی ناب لذت ببرید مزیت سایبان پاسیو برقی در مقایسه با سایبان ثابت پاسیو این است که شما در موقع ای که از سایبان استفاده نمی کنید می توانید آن را جمع کنید تا بتوانید از نور خورشید استفاده کنید و نیز اگر قصد مشاهده آسمان را دارید با استفاده از سایبان برقی پاسیو می توانید آن را جمع کنید و علاوه بر استفاده بیشتر از محیط و هوای آزاد، محیط خانه خود را نیز تغییر دهید.

سایبان پاسیو
سایبان برقی با جمع و باز شدن نمای خانه شما را تغییر می دهد این خاصیت، خود باعث ایجاد نوعی تنوع در زندگی و شکل محیط شما می شود و علاوه بر افزایش قیمت بنا، بر کارایی آن می افزاید

سایبان پاسیو نقش زیادی در خنکی هوای منزل دارد. در تابستان سایبان پاسیو برای جلوگیری از تابش مستقیم  آفتاب و ایجاد فضای خنک تر به اندازه ده الی بیست درجه سانتی گراد می باشد. وقتی منزلی سایبان پاسیو نداشته باشد دمای آن بالا بوده و تحمل این دما امکان پذیر نخواهد بود و باید برای آن اقدام به ساخت سایبان پاسیو کرد و یا همان هزینه را صرف وسایل سرمایشی نمود!.

برای سفارش و خرید سایبان پاسیو و یا دیگر انواع سایبان با ما تماس بگیرید و یا درخواست خود را در سایت ثبت نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

 

سایبان پاسیو و مصرف انرژی

سایبان پاسیو هم اکنون محبوبیت زیادی در میان مالکان منازل دارد. با نصب سایبان پاسیو در مصرف انرژی به اندازه زیادی صرفه جویی میشود. این نوع سایبان برای انواع ساختمان های که پاسیو دارند قابل نصب است.

 

 سایبان حیاط

سایبان پاسیو یا در اصطلاح روزمره، سایبان حیاط، دارای دونوع مختلف می باشد

سایبان پاسیو

1- سایبان پاسیو برقی

سایبان های برقی و اتوماتیک نوع جدید و بروز سایبان های قدیمی میباشند که قابلیت باز و بسته شدن دارند. در این نوع سایبان ها به دلخواه می توان در زمان های مختلف سایبان را بسته یا باز کرد.

 

2- سایبان پاسیو ثابت

نوع قدیمی و سنتی سایبان ها می باشد که در جای مشخص نصب شده و قابلیت باز و بسته شدن را دارا نمی باشند. این نوع سایبان ها برای افرادی مناسب می باشند که همیشه به دنبال سایه هستند.

 

 

 

مزایای پاسیو

سایبان پاسیو که جدیدا آمده یک روکشی خیلی عالی هست و می تواند فضای موجود را برای شما بپوشاند، سایبان پاسیو که دارای چهار پای ایستاده است به شما امکان این را می دهد که از آن به عنوان یک سایبان انعطاف‌پذیر و منعطف استفاده بکنید و بهره ببرید و علاوه بر آن می توانید آنچه که جزء موارد اضافه به حساب می آید مانند شیشه و صفحه غلطک کشویی و همینطور نور و گرما را اضافه کرد و ساختار خارجی را از یک پناهگاه که دارای سایه (معمولا در تابستان کاربرد دارد) است به یک غلاف در زمستان تبدیل کرد.

برای اینکه در رابطه با انواع مختلف سایبان ها اطلاعات دقیقی داشته باشید پیشنهاد می شود که دیگر مقالات را نیز در این مورد بررسی نمایید.

مقاله سایبان سامفی (سایبان دوطرفه)

مقاله سایبان فول باکس

مقاله سایبان پارکینگ

سایبان پاسیو


شما زمانی که یک سایبان پاسیو را نصب می کنید یک ویژگی اصلی به شما می دهد و تضمین می‌کند تا فضای باز شما را توسط آب و هوا خراب نکند، سایبان های پاسیوی که ما به شما ارائه میدهیم سایبان هایی با استحکام بالا در برابر باد و نیز برف و باران می باشد. این سایبان ها دارای طول عمر بالاتر نسبت به دیگر سایبان های قدیمی که در حال استفاده اند می باشد

 

 

مزایای سایبان پاسیو

پاسیو به معنی حیاط محصور می باشد که با استفاده از سایبان پاسیو، می توانید از کاربرد آن را دوچندان کنید، پاسیو  و سایبان پاسیو دارای مزیت هایی به شرح زیر است

به خانه ارزش و زیبایی می‌بخشد

در مصرف انرژی صرفه جویی به عمل می آید به طور متوسط ده درجه در خنکی هوای محیط تاثیر گذار است

با نصب سایبان پاسیو مکانی بلا استفاده منزلتان را به یک مکان رویایی تبدیل کنید

خصوصیت کنترل از راه دور را دارد و میتوان آنرا از داخل منزل هدایت کرد

دارای تنوع رنگ می باشد

سایبان پاسیو

برای خراب نشدن تعطیلات در هنگام تغییرات ناگهانی هوا کاربرد دارد

سازه های به کار رفته در سایبان پاسیو مقاومت بالای در برابر نم داشته و ضد زنگ می باشد.

سایبان های پاسیو به هر خانه و باغی علاوه بر حفظ فضای درخشان و تهویه هوا، مناسب برای مهمانی های شام یا استراحت بعد از یک روز طولانی کار است.

 

برای سفارش و خرید سایبان پاسیو و یا دیگر انواع سایبان با ما تماس بگیرید و یا درخواست خود را در سایت ثبت نمایید تا کارشناسان ما با شما تماس بگیرند

 

 

جنس سایبان پاسیو

سایبان پاسیو با توجه به نیاز شما می تواند از جنس های مختلفی ساخته شود. این سازه ها می توانند از پارچه ، آلومینیوم ، شیشه ، پلی کربنات ، فلز و … ساخته شود. هرکدام از این سایبان ها مزایای خاص خود را داشته و در شرایط مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند.

 

سایبان پاسیو برای چه مواردی مناسب است؟

سایبان پاسیو برای موارد زیر کاربرد دارد:

برای اینکه تعطیلات شما خراب نشود، در زمانی که هوا به صورت ناگهانی تغییر می کند برای شما فضایی برای آرامش و ناهارخوری آماده خواهد کرد که در برابر ۹۰ درصد اشعه های تابش خورشید که مضر هست به شما پناه می‌دهد و چون سقف روکشی دارد شما را در مقابل خورشید محافظت خواهد کرد، به همین دلیل بیشتر می‌توانید از فضای بیرونی خود استفاده ببرید و می‌توانید با تضمین از باغ خود بیشتر استفاده کنید.


سایه ایکه سایبان پاسیو برای فضاهای باز و و مکانهای سنگفرش به وجود می آورد،  برای نشستن و آرامش گرفتن قطعاً مقرون به صرفه هست و به شما این امکان را می دهد تا در همه فصل ها از باغ خود لذت ببرید و در کنار خانواده در یک فضای سایه، از تابش مستقیم نور خورشید و یا بارش باران در حفاظت باشید در یک گرمای شدید تابستانه بتوانید سایه بگیرید و یا در حین بارش باران در زیر باران بنشینید بدون اینکه قطره های باران بر روی شما بریزد و از صدای باران و از غرش رعد و برق لذت ببرید.

 

سایبان

سایبان ها کاربردهای مختلف و متنوعی دارند، وجه تمایزی که سایبان برقی پاسیو با بقیه سایبان ها دارد این هست که سقف آن متحرک است و خود آن هم متحرک است دارای ابعاد متغیر است و در مکانهای دشوار هم قابل نصب است.
یکی از کاربردهای بسیار زیاد آن این است که برای پوشش حیات می توان از آن استفاده کرد و به ویژه برای کشور ما که در اکثر مناطق آن آفتابی است و در تابستان نشستن در ایران و حیات خیلی دشوار و مضر است، می توان استفاده کرد.

سایبان پاسیو

این نوع سایبان ها در برابر آب، در برابر تابش نور خورشید بسیار مقاوم هستند و می‌توان گفت این سایبان ها برای شما همانند بام متحرک هستند. سایبان پاسیو علاوه بر اینکه کیفیت عالی و استحکام بالایی دارد برای تامین آسودگی خاطر شما، گارانتی نیز می‌باشد که اگر نقصی ایجاد شد شما می توانید آن را تعویض و یا تعمیر نمایید.

 

سایبان چتری برای پاسیو

با توجه به پاسیو ، در برخی موارد می توان از سایبان چتری برای پاسیو استفاده کرد و نمایی زیبا و متفاوت به پاسیو منزل خود بدهیم.

سایبان چتری 

سایبان آوید

شرکت سایه سازان آوید سابقه درخشان در زمینه تولید و نصب انواع مختلف سایبان در سراسر کشور توانسته تا رضایت کامل تمامی مشتریان خود را با کیفیت درجه یک ، قیمت بسیار مناسب و گارانتی محصولات خود جلب کند. برای کسب اطلاعات بیشتر و نصب سایبان در سراسر ایران با ما تماس بگیرید.

 

برای مشاوره رایگان و خرید انواع سایبان با ما تماس بگیرید

09123688189

 

 

 

برچسب ها : سایبان-خریدسایبان-سایبانپاسیو-پاسیو-سایبانحیاط-خریدسایبان پاسیو-نصبسایبان پاسیو-پاسیوچیست؟-معرفیپاسیو-سایبانبرقی پاسیو


مطالب پر بازدید

ورق پلی کربنات

بدون شک یکی از دلایل اصلی انتخاب ورق پلی کربنات در ادامه...

سایبان پارجه ای

سایبان پارچه ای حیاط یا سایبان چادری یکی از محصولات ...

ادامه...
سایبان برقی

سایه بان برقی از بهترین تجهیزات در هر نقطه ای است که به مص ...

ادامه...
تفاوت PVC با UPVC

تفاوت پی وی سی و یو پی وی سی چیست؟ در نگاه اول شاید بنظر ب ...

ادامه...
پوشش سایبان

در این مقاله از سایت آوید به بررسی انواع پوشش سایبان خواهی ...

ادامه...
سایبان مهدکودک

فعالیت در فضای باز از نظر جسمی و روحی انتخاب بهتری نسبت به ...

ادامه...
پارچه کانتینری

پارچه کانتینری یک پارچه تهیه شده از برزنت ضد آب  ...

ادامه...
سایبان آکاردئونی

یکی از پر کاربرد ترین انواع سایبان، سایبان جمع شونده آکارد ...

ادامه...


پیشنهاد, مشکل یا سوالی دارید؟ از طریق فرم زیر برای ما ارسال کنید



راه های ارتباطی


مشتریان ما

© 2024 - Powered by MOHSEN